Ads 468x60px

Sunday 29 September 2013

Miss Philipines Megan Young menang Miss World 2013 Bali Indonesia

miss world 2013 result picture

Miss World baru, Megan Young dari Filipina berdiri selepas memenangi mahkota dalam Miss World 2013 akhir di Nusa Dua, di resort Pulau Bali Nusa Dua : Miss Filipina dinobatkan Miss World 2013 di satu acara bergemerlapan finale pada hari Sabtu di resort pulau Indonesia Bali, di tengah-tengah keselamatan yang ketat berikutan protes kaum Muslim.

 Beratus-ratus radikal Islam mengadakan sessi sembahyang di masjid berhampiran untuk menyatakan kemarahan mereka, manakala Megan menangis kerana dia memenangi gelaran anugerah pada akhir pertandingan tiga minggu itu.

 Pada usia 23 tahun, memakai gaun putih mutiara , berjanji untuk menjadi ” terbaik Miss World yang pernah ada” di hadapan orang ramai yg bersorak termasuk ramai penduduk Filipina , di tempat yang dijaga oleh polis bersenjata dan meriam air.

 Mengecam ratu sebagai ” pertandingan pelacur ” dan ” pornografi “, penunjuk perasaan tertekan pihak berkuasa ke beralih tempat, tanda terbaru pengaruh yang semakin meningkat pinggir negara.

 Beratus-ratus polis telah dikerahkan di seluruh Bali untuk akhir Sabtu lalu , yang menyaksikan 127 peserta yang berpakaian stilettos dan gaun berkilauan mengambil ke peringkat di Nusa Dua resort , selatan Bali. Miss World , Megan Young Young, pertama yang pernah menang dari Filipina mengambil mahkota dari pemenang tahun lepas, China Yu Wenxia .

 Peserta Perancis Marine Lorphelin tempat kedua , manakala Carranzar Naa Okailey Shooter Ghana di tempat ketiga . Menambah kepada kebimbangan keselamatan dalam jangka ke perlawanan akhir, Amerika, kedutaan British dan Australia telah memberi amaran bahawa pelampau mungkin menyerang ratu itu. Bali telah mengalami serangan pelampau sebelum ini, terutamanya pada tahun 2002 apabila pengeboman membunuh lebih daripada 200 orang , kebanyakan mereka pelancong asing.

 Penganjur pada asalnya merancang untuk mengadakan perlawanan akhir di tempat 10,000 tempat duduk di Sentul , sebelum terpaksa berpindah ke pusat 2,000 tempat duduk di Nusa Dua. Seramai 129 peserta telah disebabkan untuk bersaing di peringkat akhir , tetapi dua ditarik keluar di saat-saat akhir , menurut penganjur.


No comments:

Post a Comment

Popular Posts

Recent Posts

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...